Saunování

Dnes byl dost pošmourný den. Zatažená obloha a deštivo. Naštěstí mě ale takové počasí rmoutit nemuselo, protože jsme s mamkou vyzŕazily do wellness rezortu, kde mají bazény a vířivky s příjemně teplou vodou a také hlavně saunový svět. Já jsem dost zimomřivá, snadno vychladnu a tak miluji teplíčko a nahřívání. V rezortu, kde jsme byli měli parní lázně a pak různé tématické sauny, jako třeba medová sauna, bylinná chýše, jeskynní sauna s výhledem na krásné ochlazovací jezírko a potůček.




Také jsme navštívily saunový rituál. Byli jste už taky na nějakém? Je to super zážitek, při kterém má "saunový mistr" zapnutou tématickou hudbu, tančí a mává ručníky, čímž na publikum posílá horký vzduch. Také používá různé vůně, hodící se k příběhu, k navození atmosféry. Tento saunový rituál se jmenoval Česká romantika, bylo to moc hezké a taky zábavné, protože jsme při tom poslouchali vtipné vyprávění o vztazích mužů a žen. Dřív jsem byla ještě na jiném rituálu a ten byl pojatý spíš jako energický výrazový tanec, také byl ale náročnější, protože na nás šlo díky tanci mnohem víc horkého vzduchu.



A jaká jsou základní pravidla saunování? Čas strávený v sauně by si měl každý člověk regulovat, podle toho, kolik zvládne. Obecně se doporučuje 10-20 minut, ale není nic špatného na tom, odejít dříve. Po prohřátí v sauně bohužel následuje i schlazení. Změna teplot posílí imunitu a uleví od přehřátí. Přesto by se na ochlazení mělo jít radši postupně, tedy začít končetinami. Než jde člověk opět do sauny, je dobré tak čtvrt hodinky počkat (přiznám se, že my jsme nečekaly, chtěly jsme naplno využít čas ve wellness). Každopádně je dobré se po ochlazení osušit, protože se pak při další návštěvě sauny začnete rychleji potit, takže se dříve začnou z těla vyplavovat škodlivé látky.

Jaké máte se saunování zkušenosti vy? Jsem ráda, že jsem mohla tak rychle posílit Relaxační rubriku tady na blogu. Jak nejraději relaxujete vy?

Sabina


Žádné komentáře:

Okomentovat